Sunday, March 20, 2011

Anniversary lagi... hehehe

Hari ini adalah hari yg paling bahagia bg aku, tp hari2 sblm nih pon bahagia gak... Cuma hari ini lg bahagia sbb hari Anniversary aku & En Attholib . Hehehe.. Agenda kami ari nih g jln2 sbb smlm kul 12 dah candle light dinner versi simple.. Order pizza, breadstick frm dominos, ada kek dr mak mentua (tq mak), triffle (yg dibuat sendiri oleh aku, resepi dr mak mentua lg- tq mak( =_=)......


Owh! lupa nak bgtau anniversary kami yg ke-6 mcm baru je,  itu juga yg En Attholib ckp. Ari nih kami g jln2 kat Tesco Kepong je... plan nak tgk wayang Merong Maha Wangsa tp kat  mall nih xde citer tuh... sbenarnya aku dah tgk  citer MMW nih dgn kengkawan opis tp En Attholib x tgk lg... hehehe.. cian dia... agak2 nya dah kuar x dvd citer MMH nih??? Aku suka citer epik nih mmang best!! huhuhu...

Erm... Sepanjang 6 thn usia perkahwinan kami nih mmang bermcm2 dugaan & cubaan yg dtg.. tapi kami hadapinya dgn tabah & selalu lah berbincang walau apa pun jua masalah jgn pendamkan. Cuba fahami hati pasangan masing2 & yg penting mesti selalu hormat menghormati, berlaku jujur sesama pasangan & yg paling PENTING Hargai pasangan anda sebelum terlambat!!! Aku terharu En Attholib ada bg aku satu poem yg tersgt bermakna buat aku  yg ditulis ddlm blog nya (http://mutalibattholib.blogspot.com/) antara bait2 nya:

Isteri,
suatu kalimah suci,
Engkau permaisuri,
Dan engkau SeriKandi,
Pembelai jiwa,
Penenang hati,

Dalam menanti labuhnya suria,
Ada kasih, Ada rindu,
Ada cinta, Ada cemburu,
Ada rasa yang beribu,
Menjadi kersani menempuh waktu,

Pegang erat tanganku,
Jangan sesekali lepaskan,
Kerana engkau nyawaku,
Sentosa dalam dakapan.

Soooooooo sweeetttt... terharu sangatttt!!!! tq lalink! . May Allah Bless our marriages till the end of our lifes...

1 comment:

  1. Kata terbukti setulus budi,
    Sepanjang abad terkalung di jiwa,
    Cinta sejati terus bersemi,
    Selagi jasad terkandung nyawa.

    (。◕‿◕。)

    ReplyDelete