Thursday, March 31, 2011

Kemaafan Dendam Yg Terindah

Di keheningan malam aku berseorgan menatap wajah blog ku yg dah lama aku x update... Penyakit M sentiasa menyerang aku!!! ish! Sukar betul nak menepisnya... Dikala org lain bermimpi yg indah2 aku masih lg bersengkang mata  disini... En Attholib dah lama tido entah2 sdg bermimpi kan pelakon korea Song Hye Kyo.. Dush! Dush! ( tumbuk angin bleh ar..) Hihihihi...


Sebenarnya bkn citer kat atas tuh yg aku nak tulis kat sini.. tuh selingan je... Tapi Song Hye Kyo nih mmang comey & sweet sgt. Ok... Dah cukup utk aku merapu ek...
Biasanya dlm hidup tanpa gurauan pasti akan jd suram, tapi bila gurau berlebih-lebih pasti akan ada yg terasa hati ye tak? Susah gak if nak gurau dgn org yg cepat terasa nih, tapi if mrk bergurau dgn kita tanpa memikirkan hati & perasaan kita sape nak jawab?? Aku?? Redha je la "Peace No War"!!... hehehe nih la ayat yg selalu aku sebut if kat opis... mcm best je sebut... 
Mungkin tanpa kita sedari kita juga ada bergurau kasar, dgn tak sengaja kita telah menyakitkan hati org yg kita bergurau! Tapi if kita tersedar cepat2 lah minta maaf. Pinjam satu ayat dr member opis nih "Jika kita buat salah cepat2 minta maaf nanti hati tak tenang nak buat kerja" cam tu lah lebih kurang.. itu if dgn sesama kwn opis, mcm mana plak if dgn org yg paling rapat dgn kita? Bg aku minta maaf cepat2 & ckp pd dia yg kita x sengaja tersakitkan hati dia ... speak nicely but clearly ya!!! hihihihi... Andai kemaafan sudah dipinta terpulang lah kpd org yg terasa tuh nak memaafkan atau pun tidak, yg penting kita sudah lakukan apa yg kita rasa betul. Penting kita buang keegoan dlm diri kerana Kemaafan dendam yg terindah..

Kemaafan Dendam Yang Terindah
Artist: Aishah
Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi


Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka


Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula


Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalah
Maafkan saja...

Kemaafan dendam yang terindah...
Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di sini
Sabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...
Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah



pergh!!! sekali lagu Aishah lak kuar... Layannnn... hihihi...

Tetiba rasa mengantuk plak... ZZZZzzzzz... ok la cau cin ci.....

3 comments:

  1. Heiii.. Bila pulak hamba mimpi pelakon korea? Tak mainla pelakon2 korea ni... ciss, ciss, dan ciss!






    PS: Hamba mimpi ummi nazeera jer...

    ReplyDelete