Thursday, April 7, 2011

Musuh dalam selimut

Kenapa mesti ada manusia yg seperti mereka yg tidak pernah tahu apa itu persahabatan, apa itu musuh! Kenapa mesti tuduh menuduh? Kenapa mesti salahkan antara satu sama lain tidak boleh kah biarkan yg buruk itu berlalu pergi dan yg baik menghuni di hati setiap kita? Kenapa mesti persahabatan diganti dgn permusuhan? 

Tapi aku bersyukur kerana aku telah kenal yg mana kawan dan yg mana lawan, yg mana sahabat & yg mana musuh dalam selimut!!! Bersyukur kerana `mereka2` ini telah pergi jauh dari hidup aku! Ya mungkin aku jua ada silap aku akui tp aku tidak pernah ingin bermusuh dgn sesiapa kecuali hanya ingin kan sebuah persahabatan yg berlandaskan kejujuran & kesetiaan.

Mungkin `mereka2` ini cuba utk menipu org lain, namun sebenarnya `mereka2` ini hanya menipu diri sendiri.  `Mereka2` ini tidak sedar bahawa Tuhan itu mengetahui dr sekecil2 zarah sehingga sebesar2 alam semesta. Pada Tuhan aku berserah. Semoga Allah sentiasa mengampuni kita semua.

P/s: Walauapapun, aku dah lama memaafkan `mereka2` ini. Hidup ini bukannya lama utk kita saling bermusuhan & saling membenci. Peace No War!!!

3 comments:

  1. Semoga kesabaran menjadi pendamping mu yg teratas sekali....
    miss u... :))

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya Allah maha pengasih lagi maha penyayang....Doa yang teraniaya antara doa yang dimakbulkan...wallahualam....doa yang baik2 yea...

    ReplyDelete